Tuesday 25 December 2012

Cara-cara masak maggi SIHAT



Saya tahu,semua orang pndai masak maggi.Ala,apelah sangat maggi ni..2 minit je masak..Tapi pandai ke??Rmai org pandai tapi x nk pratikkan..Kalau nk belajar memasak,mula drpd yg bawah,mcm try masak nasi,telur mata kerbau,maggi n lain2..Kawan-kwn saya pndai masak benda yg saya senaraikan ni jer..yg lain tu x tahu lah..okey lah,jap ek..x sabar ke???Sya selalu makan maggi dalam cup...tu lah senang tu..hehe..try try je larr..

Bahan-bahan


  1. Maggi (apa-apa jenis pun)
  2. 1biji telur
  3. Apa-apa sayur (tapi sawi paling sesuai)
  4. Air masak (agak-agak je) 
  5. Yang lain semua trpulang kalau korang nk tambah apa.
Cara-cara

First sekali,masukkan air masak yg korang agak-agak tadi tu..Then,korang tumis la bawang.Reason sbb saya saya tak letak minyak coz kate maggi sihat,x kan nk letak minyak.Kalau sikit boleh kot tapi lebih baik tak payah.Minyak zaitun tu not sure boleh..Kalau nk letak try lah..Sya pun x tahu.Owh,lupa nk bagitau masukkan perencah.Kalau tak masukkan perencah x sodap la..Then masukkan sayur sawi yg telah dipotong..Bila dh siap confirm sedap..

Selepas air dh mendidih,bolehle masukkan sebiji telur.Pecah kan ye..Jangan masukkan 1 biji sudah..OHH lupe sudah,ckp punya ckp lupa nk bagitau masukkan bahan utama iaitu maggi..Paling penting!!!Okay,dah 2 minit ni..Boleh le makan..Kay,selamat makan..Tgk resipi ni masa tgh masak..Tgk pakai phone boleh,ipad leh,galaxy tab boleh,iphone semua leh..laptop pun leh..okay..bye



 

No comments:

Post a Comment